Un viatge en el temps a la Colònia Güell

Dilluns 10 de maig, l’alumnat de 4tr ESO de l’Institut Francesc Macià de Cornellà de Llobregat ha visitat la Colònia Güell per tal de conèixer la història i la vida quotidiana dels treballadors/es, i descobrir diversos edificis modernistes, amb la cripta d’Antoni Gaudí com a element emblemàtic.

Després d’una breu introducció, repartits en grups de treball i amb l’ajuda d’un plànol i un quadern de treball, han realitzat una gimcana de descoberta on havien de completar un àlbum d’adhesius fent un recorregut per tal de conèixer com era la vida a la colònia 100 anys enrere.

A la zona industrial han esbrinat com es portava a terme tot el procés de fabricació tèxtil. Inclús han mesurat l’alçada de la formidable xemeneia que destaca per sobre tots els edificis. A la zona residencial han observat diferents construccions amb notables elements modernistes com l’escola, Ca l’Espinal o Ca l’Ordal entre d’altres.

Finalment han fet una visita exclusiva a la cripta i han conegut la tècnica de construcció basada en l’arc catenari i els diferents materials que Antoni Gaudí va fer servir per construir la cripta. Han pogut admirar la rica simbologia tant de l’exterior com de l’interior de l’església.

Han estat uns grups molt treballadors i organitzats que han gaudit força descobrint els secrets de la Colònia Güell, tot i haver-nos mullat una mica per la pluja.