Quina meravella de riera

Dimecres 30 de maig els alumnes de 3r de primària de l’Escola Arquitecte Gaudí han investigat la riera de Vallvidrera al seu pas per Can Santoi.

Han començat planejant que podien investigar i han revisat el material necessari per fer les seva inspecció. Han fet grups de treball i han mesurat temperatura, amplada, fondària i qualitat de l’aigua de la riera. Deprès han pogut identificar diverses plantes que formen el bosc de ribera que envolta la riera.

Finalment han agafat nombrosos invertebrats aquàtics i els han portat fins al laboratori per poder examinar-los detingudament amb l’ajut de les lupes binoculars i unes fitxes. Així han descobert el nom, que mengen, com es mouen i altres característiques de cada animal. Amb totes aquestes dades han esbrinat en quin estat es troba la riera de Vallvidrera.

De tornada cap a l’escola han alliberat sans i estalvis tots els animalons de nou a la riera.

Felicitats, han sigut uns investigadors molt entusiastes i aplicats!