L’univers de les plantes

El passat dia 24 de febrer, el grup “l’Univers” de 4t de l’Escola Escola Nova de Cervelló han vingut a explorar el món de les plantes al bosc de Collserola amb el Camp d’aprenentatge de Can Santoi. Els nens i nenes de l’escola estan indagant sobre el món dels vegetals i han iniciat el projecte preguntant-se per l’efecte de les ortigues sobre la nostra pell, les plantes carnívores, les plantes que alimentaven els dinosaures i les plantes amb propietats curatives. Dins aquest projecte, aquest dia conegut el bosc de Collserola amb una sèrie de tallers.

El primer taller, després de caminar tots junts fins l’inici de la zona del parc natural, han iniciat un “bany de bosc” dibuixant un dels arbres més representatius de Collserola. S’han fixat en les diferents parts: arrels, tronc, escorça, branques, capçada, fulles i fruits. Així han conegut l’alzina, l’arbre més representatiu del bosc i que dóna nom a l’alzinar. Com que encara estem a l’hivern, encara no els hem vist a brotar ni a florir.

La segona experiència ha consistit en experimentar amb els sentits dins del bosc. Els nens i nenes de “l’univers” han entrat al bosc acompanyats una estona amb els ulls tapats. Se n’han adonat que el terra és més tou, ple de fulles i branques, que hi ha silenci i s’escolten els ocells. També han provat que el terra fa olor a humitat i a bolets. Finalment ens hem orientat amb les brúixoles per saber que aquest bosc correspon a una obaga.

I la tercera experiència, ha estat identificar els principals arbres, arbusts, lianes i herbes de l’alzinar. S’ha proveït d’uns dossiers per conèixer el noms i com són. En acabar ens han explicat que a l’escola continuaran indagant sobre aquest univers de les plantes. Hem compartit una bona experiència.

1. L'Univers

Gràcies per fer-nos gaudir de la natura amb els cinc sentits i compartir aquesta aventura! Fins una altra!