Les roques sedimentàries ens porten al Triàsic

Dilluns 19 de desembre l’alumnat de1r de batxillerat de l’optativa CTMA de l’Institut Lluís de Requesens de Molins de Rei ha vingut en transport públic fins a Pallejà per realitzar una sortida de geologia i estudiar diferents afloraments de roques sedimentaries del Triàsic.

L’activitat està plantejada com un itinerari que consta de 3 parades en diferents afloraments. En cada un d’ells i amb el material necessari, han sigut capaços d’obtenir les dades topogràfiques com les coordenades UTM, l’altitud i la potència dels afloraments. Així mateix, en cada aflorament han dut a terme una sèrie de proves com un examen de la granulometria dels materials, la comprovació de la duresa del mineral predominant en la roca per identificar-la i també la prova de reacció amb HCl per confirmar la presència de carbonat de calci.

Com a resultat, han confirmat que el primer aflorament correspon a conglomerat amb quarsita i el segon correspon a gres ric en quars. Aquestes dues roques rogenques d’origen continental corresponen a ambients sedimentaris al·luvials del Triàsic inferior. En l’aflorament superior han identificat calcàries i dolomies corresponents al segon estatge del Triàsic que indiquen unes condicions de sedimentació marines. D’aquesta manera han pogut confirmar la transgressió marina que va tenir lloc en aquella època.

Per acabar, hem parlat de com elaborar la columna estratigràfica corresponent  i també com realitzar el perfil geològic de la zona.

L’alumnat ha aconseguit completar tota la feina i aplicar tècniques de camp dins del món de la geologia, felicitats!