L’aventura del temps dels Minions

Els Minions de 3r de l’Escola Montserrat de Sant Just Desvern han vingut al Camp d’Aprenentatge de Can Santoi el divendres 13 de maig de 2022 per fer de meteoròlegs amb un conjunt de tallers: és a dir, han fet observacions i mesures de diferents variables meteorològiques i també prediccions de temps per l’endemà. Han actuat com els professionals als mitjans audiovisuals. Els Les dues classes dels Minions s’han repartit en vuit grups per fer diversos jocs i proves per gravar les seves vuit prediccions del temps en un “plató televisiu”. Els assajos han portat feina, aprendre els noms dels tres termòmetres principals: el de l’aire, el de l’aigua i el del sòl. També saber el volum d’aigua que recull el pluviòmetre, la força del vent de l’anemòmetre i orientar bé el penell per saber d’on prové el vent i els noms que se’ls hi dona.

La prova de les sensacions els ha permès afinar els seus sentits per tal de percebre la temperatura de l’aire, de l’aigua i del terra i apropar-se el més possible a la seva temperatura real.

La predicció la van fer a través d’un programa del temps a la TV de Can Santoi. Abans, però els nens i les nenes van haver de preparar el guió de la locució dels presentadors, analitzar i interpretar el temps de l’endemà. També es van haver de repartir els rols de director, presentadors, encarregats de focus, de càmera i apuntador.

Hem vist que tots els Minions s’han emportat una bona experiència.