La Sínia energètica experimenta amb el Sol

Aquest dijous 8 de juny l’alumnat de 3r, de les classes “La Mola” i “El Montcau“, de l’Escola La Sínia de Molins de Rei s’han apropat a les instal·lacions del CdA Can Santoi per experimentar amb l’energia solar.

Després d’una breu introducció sobre la utilitat dels diferents tipus de raigs que ens envia el Sol i de la influència que tenen l’efecte hivernacle i el color negre sobre la temperatura,  s’han dividit en 6 grups de treball per fer diferents activitats.

Com podem aprofitar l’energia que el Sol ens envia? Al CdA Can Santoi els hi hem proposat tres activitats diferents relacionades amb la calor (la radiació infraroja) i amb la llum (l’espectre visible):

Primer han vist com les plaques fotovoltaiques transformen la llum del Sol en electricitat muntant un senzill circuit elèctric per fer anar un petit molinet.

Després, 3 grups han utilitzat una cuina solar parabòlica, que permet cuinar concentrant en el centre la calor provinent del Sol. Els cuiners solars han preparat una recepta de pomes al forn amb canyella i sucre en una olla negra. Els altres 3 grups, en canvi, han posat en marxa uns col·lectors solars per comprovar si les mànegues de color negre escalfaven l’aigua que hi havia dins. Han experimentat amb tres prototips diferents (un sense vidre, un amb un vidre i un amb doble vidre) per comprovar l’eficiència de l’efecte hivernacle.

Per últim s’han explicat mútuament el taller que no havien realitzat i han pogut confirmar o rebatre les seves hipòtesis de partida. Tot i que el col·lector solar de dos vidres ha estat el que s’ha escalfat més, la diferència de temperatura amb el d’un vidre ha estat mínima, per això han conclòs que el col·lector solar d’un vidre és el més eficaç.

Han marxat ràpidament després de dinar per tal de poder visitar els pollets que tenien a la granja del costat. Fins aviat Electrosínia!