La riera de Vallvidrera com a ecosistema

IMG_4454El dilluns 18 d’abril  els alumnes de 4t de l’escola Antoni Gaudí de Sant Feliu de Llobregat han fet un treball de camp de dos trams de la riera de Vallvidrera prop del restaurant de Can Castellví.

Dividits en dos grans grups i després d’unes breus indicacions han investigat les qualitats fisicoquímiques de l’aigua i els éssers vius que  viuen en aquest ecosistema seguint aquests passos:

•  Primer han utilitzat els seus sentits per aprofundir en el descobriment de l’entorn.
  • Després han mesurats temperatures (de l’aire i  de l’aigua), amplada i profunditat de la riera.
  •  També han identificat les plantes més característiques de ribera i  han agafat molts invertebrats de la riera.

Quan han arribat al laboratori han observat amb detall els macroinvertebrats trobatsIMG_4457 amb l’ajuda de la lupa binocular i els han identificat utilitzant unes fitxes per poder saber entre d’altres coses l’índex biòtic que té cada animaló.
Al final han sumat els índexs biòtics de tots els invertebrats trobats per esbrinar que el nivell de qualitat de l’aigua de la riera no es prou bo pel consum humà.

Hem acabat aquesta fantàstica activitat amb la projecció de tots els macroinvertebrats.

Gràcies per col·laborar en mantenir més neta la riera recollint algunes de les deixalles que hi havia.

Us hi esperem l’any vinent!