La classe “Antoni Gaudí” troba animals fantàstics a la riera de Vallvidrera

Dilluns 15 de març la classe 5é B “Antoni Gaudí” de l’Escola Castell Ciuró de Molins de Rei han vingut a Can Santoi per estudiar l’ecosistema de la riera de Vallvidrera i conèixer el seu estat de conservació.

Han començat revisant les activitats prèvies que havien treballat a l’escola i han participat activament donant moltes idees de com investigar  la riera a fons. Quins grans investigadors/es rebria avui la riera de Vallvidrera!.

S’han organitzat en grups de treball, han preparat el material necessari per l’estudi i després d’esmorzar s’han dirigit cap a la riera a la zona de Can Castellví. Un cop allà han començat a prendre mesures com la temperatura ambient i de l’aigua, l’amplada, la fondària,  la velocitat  i la direcció del corrent. També han comprovat  la qualitat de l’aigua. Després han reconegut diverses plantes que formen el bosc de ribera que acompanya la riera en aquest tram. I finalment ha arribat el moment que estaven esperant: l’hora de  capturar invertebrats aquàtics. Amb els salabrets han sigut uns grans caçadors i han atrapat un organisme molt especial, la planària i fins i tot un barb cua roja.

Han portat tots els animals al laboratori i amb l’ajuda de lupes binoculars i fitxes de suport els han examinat detingudament  per tal d’identificar-los i conèixer les seves característiques. Incús han tingut el privilegi de veure en viu la metamorfosi d’una efímera.

Ajuntant tota la informació de la investigació han pogut avaluar l’estat de conservació en el que es troba la riera de Vallvidrera. Com tornaven de nou a l’escola caminant ells mateixos han tornat tots els animals de nou a la riera.

Han sigut uns científics magnífics i han gaudit força estudiant els animals. A més han col·laborat amb la neteja de la riera recollint la brossa que han trobat. Felicitats!!