La Brolla d’estepes i l’alzinar litoral

f177Els dies 2, 3, 5 i 6 de març els alumnes de 1r d’ESO de l’institut Olorda de Sant Feliu de Llobregat han fet l’activitat de comunitats vegetals al nostre Camp. Cada dia i dividits per grups han treballat dues vessants diferents recollint dades de:  temperatura de l’aire, temperatura del sòl,  humitat relativa,  intensitat de llum, orientació i velocitat de l’aire. També han fet una gimcana per reconèixer, identificar i observar amb detall diferents plantes representatives de cada comunitat.
f133Un cop a l’aula han contrastat les hipòtesis inicials amb les dades obtingudes a cada vessant i han pesat i posat a l’estufa diferents mostres de fulles per saber la quantitat d’aigua que contenen i poder esbrinar si hi ha diferències entre ambdues comunitats.
Han estat  alumnes molt treballadors i excursionistes, doncs han pujat cada dia des de l’estació de renfe de Molins de Rei a Can Santoi caminant tot gaudint del paisatge i la natura.

Felicitem des d’aquí a l’Ampar i al professorat que ha participat cada dia!