Investiguem l’ecosistema de la riera

Els alumnes de 1er d’ESO de l’Institut Lluís Vives de Barcelona han realitzat els dies 4 i 5 de desembre l’estudi ecològic de la riera de Vallvidrera.

L’activitat s’inicia fent un torn obert de participacions on els alumnes plantegen quins són els aspectes rellevants que poden investigar per conèixer l’estat de conservació de la riera.
Llavors es divideixen en grups de treball i fan un inventari del material que faran servir per recollir dades.
Un cop a la riera primer estudien el biòtop, prenent dades ambientals com temperatures, qualitat de l’aigua i cabal. Deprés estudien la biocenosi començant per la part vegeetal, fent un reconeixement de les plantes que formen el bosc de ribera.

A continuació per investigar la part animal capturen invertebrats aquàtics que després identifiquen i estudien al laboratori amb l’ajut de fitxes i lupes binoculars. Finalment els animals es tornen a alliberar vius a la riera.

Amb totes les dades recopilades han arribat a conèixer la qualitat de l’aigua de la riera.

Han fet una gran feina com a investigadors suportant unes temperatures gèlides!