L’alumnat de 4rt de primària de l’escola Nova de Cervelló ha visitat el Camp d’Aprenentatge de Can Santoi per descobrir i investigar el fascinant cicle de la matèria! Han vingut amb l’autocar amb els seus companys i companyes de cicle, els de 3r que han explorat el bosc!
A primera hora han començat reflexionant sobre qüestions relatives a la matèria que podem trobar a qualsevol ecosistema. Tots junts han après a diferenciar els tipus de matèria orgànica (viva i morta) i per quins processos és transformada en matèria inorgànica, la qual pot ser reutilitzada per constituir matèria orgànica viva. El reciclatge de matèria que té lloc a la natura és un bon exemple a seguir, de manera que l’ésser humà pot reproduir alguns d’aquests processos per aprofitar les deixalles orgàniques.
A continuació, s’han organitzat en petits equips de treball i han començat l’activitat pràctica, que constava d’una gimcana de la natura i d’un taller de compostatge.
La gimcana de la natura consistia en trobar 6 punts al bosc on descobrir el transcurs natural de la matèria i resoldre algunes qüestions. Han observat elements com fullaraca en diferents estats de descomposició, diferents invertebrats del sòl, fongs, diferents cranis de consumidors primaris i secundaris, restes orgàniques, així com algunes deixalles domèstiques.
El taller de compostatge permet demostrar que la brossa orgànica domèstica es pot fer servir per obtenir un producte molt beneficiós per a les plantes: el compost. Han col·laborat triturant restes vegetals de l’entorn amb una biotrituradora, tot barrejant-les amb restes de menjar i aigua i abocant la mescla al compostador. Fent això s’aconsegueix accelerar el procés que té lloc a la natura per part dels organismes descomponedors.
Enhorabona per la vostra motivació! Fins aviat!


