Els superboletaires troben bolets misteriosos

Dijous 27 d’octubre els alumnes de 6è de l’Escola Matilde Orduña com a punt final del seu projecte sobre els fongs han vingut a investigar els bolets que es troben al voltant del Camp d’Aprenentatge de Can Santoi.

Primer ens han parlat de tot el que sabíem i havien treballat a l’escola respecte als bolets i el seu regne el fongs. Ens han dit que els bolets no són plantes i col·laboren activament en el cicle de la matèria. S’han organitzat en grups i amb un cistell de boletaire han recollit bolets que han trobat a diferents zones. Abans d’agafar-los els hi han posat un nom inventat i han especificat el substrat sobre el que es trobaven i si creixien sols o en grups. Un de cada grup feia de secretari i ho apuntava en una llista de recol·lecció. S’han inventat noms molt divertits!

Un cop al laboratori han exposat els bolets que han trobat de cada zona: vora camins, bosc de ribera, brolla i alzinar. Al seu quadern de treball els han descrit i  també han observat espores de pet de llop i estrelleta al microscopi i detalls de diferents himenis amb les lupes binoculars.

Ha sigut un grup molt entusiasta i treballador! En la recerca de bolets s’han ajudat molt els uns als altres!