Els estels de cinquè a la riera de Vallvidrera

Aquest dimarts 13 de setembre els alumnes de 5è  de l’Escola Estel de Molins de Rei han vingut  al Camp d’Aprenentatge de Can Santoi per investigar la riera de Vallvidrera, a la zona de la Rierada i conèixer la seva biodiversitat.
Hem començat fent una petita introducció on hem explicat algunes característiques de la riera. Seguidament s’han dividit en sis grups de treball i cada grup ha revisat tot el material necessari per dur a terme l’estudi a la riera (termòmetre d’ambient, termòmetre d’aigua, drap, cinta mètrica, cronòmetre, brúixola, pots…). Després d’esmorzar ja estaven llestos per fer de científics!
Un cop hem arribat a la riera els grups han començat a prendre mesures com la
temperatura de l’ambient i de l’aigua o l’amplada i la fondària de la riera, fins i tot hem comprovat si es tracta d’aigua contaminada o no. Posteriorment han reconegut diverses plantes que formen el bosc de ribera que acompanya la riera en aquest tram.
Continuant amb la investigació s’han dedicat a capturar macroinvertebrats aquàtics que posteriorment han fet servir com a bioindicadors. Han sigut bons caçadors i han aconseguit atrapar una bona diversitat d’organismes com efímeres, gambetes d’aigua dolça,  espiadimonis, cargols aquàtics, sabaters, etc. Fins i tot han atrapat un gripau comú i un capgros de granota.

Els hem pogut observar al Camp d’Aprenentatge amb lupes binoculars i amb l’ajuda de fitxes de suport han completat tota la informació de la investigació. Amb tota aquesta informació fisicoquímica i biològica han determinat la qualitat de l’aigua, i han descobert que no és tan bona com la de fa uns anys. Han après moltes coses, com per exemple que no podem trepitjar l’aigua del riu, ja que hi viuen molts animalons i els hi podem fer mal. Per acabar, s’han tornat a alliberar sans i estalvis tots els animals capturats al seu hàbitat, on seguiran el seu cicle de vida.

Molt bona feina “Estels”!!

1. Alumnes de 5è de l'escola Estel

Gràcies Engràcia, Miquel i Jairo per haver-nos acompanyat en aquesta nova aventura.
    Ens ho hem passat molt bé i hem aprés moltes coses. Fins aviat!