Els “Diamants” i els “Antic Egipte” exploren el bosc

Aquest matí, cap a allà a les 10 del matí, hem començat a sentir un lleu remor que es mesclava amb el del bosc. Eren els alumnes de 2n de primària de l’Escola La Mar bella de Barcelona, que han vingut a fer d’exploradors vorejant els camins de la riera de Vallvidrera.

Després d’esmorzar i agafar forces han sortit de Can Santoi. Quin era el seu destí? El pont de la Sibèria, on han començat el seu itinerari. Primer s’han organitzat en petits grups i han realitzat una gimcana circular en la qual anaven trobant petjades d’animals, diverses espècies vegetals, roques i minerals… Han obert la brúixola l’han fet servir durant tot el recorregut sense perdre’s ni un minut. Tot i que algú, fins i tot ha travessat la riera amb el mitjó que fem servir per agafar mostres de llavors a sobre de la seva sabata!

Quan hem acabat la nostra ruta ens hem aturat a prop d’una alzina i ens hem transformat en ornitòlegs per tal de reconèixer i saber identificar els diferents cants d’alguns dels ocells que habiten l’alzinar.

Per dinar, hem tornat tots plegats a Can Santoi. Durant tota la jornada han estat molt engrescats i han aprés moltes coses! Ho han viscut amb entusiasme, emoció i ganes de descobrir els secrets que amaga la Natura. Pels docents del Camp d’Aprenentatge també ha estat una experiència molt enriquidora.

Han demostrat ser uns/es grans exploradors/es. Us felicitem i us esperem el curs vinent!!!