Els cercadors de bolets!

El dimecres 1 de desembre de 2021 els alumnes de 6è de l’Escola Matilde Orduña van investigar els bolets que es troben al voltant del Camp d’Aprenentatge de Can Santoi.

Primer ens han parlat de tot el que sabíem i havien treballat a l’escola respecte als bolets i el seu regne el fongs. Ens han dit que els bolets no són plantes i col·laboren activament en el cicle de la matèria. Després dividits per grups han recollit bolets característics de diferents zones. l.  Abans de recollir-los els hi han posat un nom inventat i han especificat el substrat sobre el que estava i si creixia sol o en grups. Un de cada grup feia de secretari i ho apuntava en una llista de recol·lecció. S’han inventat noms molt divertits!

Un cop al laboratori han exposat els bolets que han trobat de cada zona: vora camins, bosc de ribera i alzinar. En un full del quadern els han descrit i mesurat seguint unes pautes on també han observat espores de pet de llop i estrelleta al microscopi i detalls de diferents himenis amb les lupes binoculars.

Han sigut un grup molt entusiasta i treballador! En la recerca de bolets s’han ajudat molt els uns als altres!

1. Mari Carmen Delgado

Moltes gràcies per l’esforç i les ganes que ha posat tots i totes les organitzadores del nostre dia inoblidable a Can Santoi. Hem aprés moltes coses interessants i ens ho hem passat genial. Esperem repetir el curs vinent.
    Alumnes de sisè de l’Escola Matilde Orduña