Els boletaires del Pont de la Cadena

L’alumnat de 6è de l’Escola Pont de la Cadena de Molins de Rei han vingut al Camp d’Aprenentatge de Can Santoi a fer el projecte “Temps de bolets” a la Vall de la Rierada.

Han pujat a peu des de la seva escola i després d’esmorzar han començat l’activitat descobrint que hi ha bolets tòxics i les principals característiques del regne del fongs, han après la principal diferència que hi ha entre un fong i un bolet i s’han adonat que hi ha alguns tipus de fongs que poden observar de manera quotidiana a casa seva, com ara les floridures o els llevats.

S’han organitzat en grups i amb un cistell han sortit a buscar bolets pels diferents ambients vegetals que es troben al voltant de la riera de Vallvidrera, com ara vora camins i el bosc de ribera. Han fet una llista posant nom a tots els exemplars trobats i a un full de recol·lecció han anotat tant el tipus de substrat i si creixien sols o en grups.

Un cop al Camp d’Aprenentatge han fet una exposició de tots els exemplars recol·lectats. Han investigat a fons un parell, que han escollit d’entre totes les mostres, i han completat seva la feina d’investigació observant  d’espores de pet de llop i estrelleta al microscopi i veient diferents exemples d’himenis (làmines, nerviacions i porus) amb les lupes binoculars.

Han demostrat ser uns grans boletaires i fins i tot alguns han posat els peus a la riera per poder agafar més bolets.

Ha estat un grup molt treballador!