El poble de Güell i la importància dels símbols

Avui divendres 10 d’abril de 2026 l’alumnat d’ESO de l’aula d’acollida de l’institut Montbuí de Santa Margarida de Montbuí situat a la comarca de l’Anoia ha descobert la importància dels símbols al poble de Güell: la increïble colònia industrial executada per l’empresari Eusebi Güell fa més d’un segle per a la fabricació de panes i velluts impulsats per la màquina de vapor i coronada per la magnífica cripta dissenyada i construïda per l’artista de la natura Antoni Gaudí localitzada a Santa Coloma de Cervelló.

En primer lloc han reflexionat sobre com estava organitzada la colònia tèxtil i han descobert com i qui la va fundar l’any 1890. Organitzats en equips de treball i amb un plànol de la zona, han començat a fer una gimcana completant un recorregut pels diferents punts d’interès. A cadascun dels punts han hagut de respondre unes breus preguntes i col·locar l’enganxina corresponent a l’edifici observat. Han vist edificis modernistes com Ca l’Espinal, l’escola i Cal Ordal. També han vist les cases dels obrers, la masia de la família Güell o el centre parroquial on anaven els infants. A la Plaça Joan Güell han comprovat que encara hi ha el Teatre Fontova i l’Ateneu Unió. Tots els grups han completat l’àlbum amb imatges de totes les construccions i els elements més destacats! Amb autonomia i determinació han passejat per tota la colònia.

Després han passat pel Centre d’interpretació de la Colònia Güell per visitar el museu, on hi ha una maqueta de la zona industrial i diversos materials que il·lustren el procés industrial que hi tenia lloc: filatura, tissatge, tinció i assecat de velluts i panes. A més a més, han vist un audiovisual de projecció immersiva que mostra com era un dia a la colònia fa més d’un segle a través de la mirada de la Laia, una nena de 10 anys que vivia i treballava a la Colònia Güell.

Finalment han visitat la cripta, obra de l’arquitecte Antoni Gaudí que quedà inacabada. Han conegut la tècnica de construcció basada en l’arc catenari, els diferents materials utilitzats i la rica simbologia que Gaudí va fer servir per construir i decorar l’interior i l’exterior del que havia de ser l’església de la Colònia.

Gaudí ideà un conjunt plenament integrat a la natura, utilitzant materials propers i reciclats per construir una estructura orgànica única.  Quin indret tan bonic! L’han gaudit moltíssim!

Ens veiem a la propera aventura al Camp d’aprenentatge Can Santoi!

 

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut