Com era la vida a la Colònia Güell

El passat divendres 9 de març els alumnes de sisè de primària de l’Escola Juan Ramón Jiménez, de Martorell, van descobrir i conèixer la vida de la família Güell i dels treballadors alhora de poder contemplar la gran obra modernista que va construir Antoni Gaudí a la Colònia Güell.

Després d’una breu introducció de la vida diària de la Colònia, els alumnes es van dividir en grups i amb l’ajuda d’un mapa, van haver de recórrer la Colònia fent una gimcana per tal de descobrir que s’amagava en els 12 punts de interès, resolent unes preguntes del quadern de treball.

Un cop finalitzat el recorregut, van visitar el centre d’interpretació, on van veure un audiovisual en el que se’ls hi va explicar la vida quotidiana de la Colònia Güell, a començaments del segle XX, a través dels ulls i la vivència d’una nena.

També van poder observar i tocar, els elements naturals i reutilitzats emprats en les construccions de Gaudí, així com la tècnica dels arcs catenaris que va posar en pràctica en les seves obres.

Per finalitzar la visita, van accedir a la cripta de la Colònia on van poder admirar els diferents aspectes arquitectònics, acústics, simbòlics i decoratius, tant de l’exterior com de l’interior.

Felicitats! Heu demostrat ser uns grups molt treballadors/es!