Com comuniquem les previsions del temps?

Aquest dijous, dia 16 de desembre, l’alumnat de cinquè i sisè de l’Escola Folch i Torres de Badalona, conjuntament amb el Camp d’Aprenentatge Can Santoi, hem après a comunicar la previsió del temps tal i com es fan als mitjans audiovisuals. Els alumnes s’han repartit en vuit grups per explicar i gravar la previsió del temps per demà 17 de desembre.

Des de l’escola han vinguts preparats i familiaritzats amb els diferents aparells de mesura i les unitats que es fan servir. Arribats al Cam

p d’aprenentatge Can Santoi, s’han anat familiaritzant amb molts més aparells en una gimcana i amb les sensacions tèrmiques a través d’uns tallers. També hem recollit dades de la caseta meteorològica i observat com mesura l’estació automàtica digital del Camp connectada a la xarxa Edumet.

Hem conversat sobre el procés intermedi, més laboriós, pel qual s’obtenen els mapes meteorològics, però no ens hi hem entretingut.

Sí que hem volgut que tot aquest aprenentatge des de la ciència, serveixi per a tothom, de forma que ens hem esmerçat en produir uns bons programes del temps.