Cims emblemàtics de quart s’acomiaden del riu Llobregat

Els dies 30 i 31 de maig les classes de 4t “Cavall Bernat” i “Sant Jeroni” de l’Escola La Sínia de Molins de Rei han fet un itinerari naturalista pels espais naturals del Delta de Llobregat com a activitat de cloenda del seu projecte sobre el riu Llobregat, investigant-lo en els seus diferents trams: al seu naixement, al curs baix (prop de la seva escola) i en aquesta sortida a la seva desembocadura.

Han començat fent una valoració de tots els impactes antròpics al voltant d’aquesta zona protegida com el port, l’aeroport i altres infraestructures. També han mesurat la contaminació acústica provocada principalment pels avions.

Llavors han iniciat el recorregut seguint el curs del riu  identificant plantes característiques del delta com el tamariu i l’àlber. També han reconegut altres `plantes com l’esbarzer, la ginesta, el margalló, el jonc, la canya de Sant Joan o el canyís. Finalment han fet una valoració de la qualitat ecològica de la vegetació de ribera seguint el protocol QRISI  del Projecte Rius.

Cap a la meitat del recorregut  han observat mostres d’aigua i han pogut comprovar la pobre qualitat de l’aigua del riu  per la presència de cucs, tot i que han trobat una gambeta d’aigua dolça. Han continuat caminant fins arribar al mirador de la desembocadura que els ha permés veure molt bé l’entrada del riu al mar i també han pogut veure els aiguamolls que hi ha a la platja de Ca l’Arana.

Després han arribat a l’aguait de Cal Tet on gràcies als prismàtics i un telescopi terrestre han  observat nombrosos ocells aquàtics com el cabussó emplomallat, bernat pescaire, martinet blanc, fotja, xibec, oca i ànec collverd. Finalment han aprofitat una parada a l’ombra d’una pineda litoral per esbrinar la qualitat de l’aigua determinant paràmetres com  temperatura, transparència, olor, presència d’escuma i la seva densitat.

En el camí de tornada han pogut veure flamencs molt a prop i cavalls als camps inundats de la zona.

Felicitats!! Heu  sigut uns grans investigadors i caminadors. Fins la propera!

1. Sant Jeroni i Cavat Bernat (La Sínia)

Els infants de Cavall Bernat i Sant Jeroni us volem donar les gràcies per ajudar-nos a mirar amb uns altres ulls el riu que tenim tan a prop. Ha estat un projecte molt interessant que ens ha ajudat a fixar-nos en tots aquells detalls que envolten el riu. Gràcies Engràcia, Jairo i Miquel!