Científics del fòrum estudien els insectes de la riera

Dilluns 4 d’abril  la classe El fòrum  (6é A) de l’Escola Josep Maria Madorell de Molins de Rei ha vingut al Camp d’Aprenentatge  per investigar la biodiversitat de la riera de Vallvidrera a la zona de la Rierada.

Per començar han conegut algunes característiques de la riera i han aportat idees de com podrien investigar l’ecosistema aquàtic. S’han dividit en grups de treball i llavors han revisat el material necessari per l’estudi. Després d’esmorzar s’han dirigit a Can Castellví.  Allà han començat a prendre mesures com la temperatura ambient i de l’aigua, l’amplada, la fondària, la velocitat i la qualitat de l’aigua. Posteriorment han reconegut diverses plantes que formen el bosc de ribera que acompanya la riera en aquest tram. Continuant amb la investigació han fet de caçadors i amb els salabrets  han capturat una bona diversitat d’invertebrats aquàtics com espiadimonis, barretets, limnees, gambetes d’aigua dolça,  efímeres, sabaters, grills d’aigua i  fins i tot una planària.

Utilitzant lupes binoculars i fitxes de suport han examinat detingudament tots els animals per tal d’identificar-los i conèixer les seves característiques. Amb tota la informació de la investigació han pogut avaluar la qualitat de l’aigua de la riera de Vallvidrera. Com ells mateixos han explicat, han conegut nous animals i els ha sorprès la diversitat que alberga la riera. Per acabar, han tornat caminant fins a la seva escola i han tornat tots els animals de nou a la riera.

Han sigut uns investigadors molt motivats i a més han col·laborat en la  conservació de la riera recollint la brossa que han trobat a la zona! Fins la propera.