Cavall Bernat explora el Delta del LLobregat

Dijous 27 de maig la classe Cavall Bernat de 4t de l’Escola La Sínia de Molins de Rei ha fet un itinerari naturalista pels espais naturals del Delta de Llobregat com a activitat final del seu projecte d’investigació del riu. Durant el curs han treballat a fons el Llobregat i han pogut investigar-lo en els seus diferents trams: al seu naixement, al curs baix (prop de la seva escola) i en aquesta sortida a la seva desembocadura.

Han començat fent una valoració de tots els impactes antròpics al voltant d’aquesta zona protegida: el port, l’aeroport, carreteres, el desviament del riu, indústries, etc i han mesura la contaminació acústica provocada principalment pels avions. També han descobert la funció dels “calaixos de depuració” que no són altra cosa que un conjunt de basses connectades entre sí, en les quals s’hi fa arribar aigua del riu  que és filtrada i netejada de manera natural abans d’arribar al mar.

Durant el recorregut han identificat plantes característiques del delta com el Tamariu i l’Àlber. També han reconegut l’Esbarzer, la Ginesta, el Margalló, la canya de Sant Joan o el canyís. També han fet una valoració de la vegetació de vora el riu per tal de comprovar la qualitat ecològica de la zona de ribera (índex QRISI).

Aprofitant la parada al mirador de cal Malet, al costat del riu,  han investigat  mostres d’aigua i han pogut comprovar la baixa qualitat de l’aigua del riu  per la presència de cucs de sang. Han continuat caminant fins arribar al mirador de la desembocadura que permet veure molt bé l’entrada del riu al mar i els aiguamolls que hi ha a la platja de Ca l’Arana. Després han arribat a l’aguait de Cal Tet on gràcies als prismàtics i un telescopi terrestre han  observat nombrosos ocells aquàtics com el Cabussó Emplomallat, Cabusset, Bernat Pescaire, Martinet Blanc, Fotja, Xibec…Finalment han aprofitat una parada a l’ombra d’una pineda litoral per esbrinar la qualitat de l’aigua determinant paràmetres com  temperatura, transparència, olor, presència d’escuma i la seva densitat.

En el camí de tornada han pogut veure flamencs i cavalls als camps inundats de la zona.

Felicitats!! Heu  sigut uns grans investigadors i caminadors. Fins la propera!