Caminant per la riera

Els dies 2 i 14 de Novembre els alumnes de 5é i 6é de l’Escola Pont de la Cadena de Molins de Rei han vingut caminant fins al CdA Can Santoi per realitzar l’activitat “La riera”.
Han començat aportant idees de com investigar l’ecosistema de la riera i s’han dividit en petits grups de treball per tal de fer les mesures ambientals i conèixer les condicions fisicoquímiques de l’aigua com la temperatura, l’olor, el color, la presència d’escuma; també la direcció de l’aigua, la fondària, l’amplada i la velocitat.

Han identificat la vegetació de ribera més característica com: el càrex, la cua de cavall, l’om i el vern.

Posteriorment han recol·lectat invertebrats de la riera i els han examinat al laboratori amb l’ajuda de lupes binoculars. A partir de totes les seves investigacions han pogut avaluar l’estat de conservació de la riera de Vallvidrera.

En la seva tornada caminant fins a l’escola han alliberat tots els animals de nou a la riera.
Han sigut uns investigadors molt treballadors!