Bufen vents de Tramuntana i Mestral al CdA Can Santoi

Les classes de Tramuntana i Mestral de 3r de primària l’Escola Garbí d’Esplugues de Llobregat han vingut al Camp d’Aprenentatge de Can Santoi el divendres 22 d’octubre de 2021 per realitzar l’activitat de meteorologia.

Venien molt ben preparats i ens han explicat un munt d’informació que ja havien treballat respecte la meteorologia.

Mentre La classe  Tramuntana han començat fent una gimcana on havien de trobar 6 aparells meteorològics, fer una mesura  i completar una fitxa per tal d’aprendre la funció de cada aparell. També han experimentat el “taller de sensacions”, on han fet servir els seu propi cos per esbrinar la temperatura d’aigua, aire i terra. Per acabar aquest torn d’activitats han fet un registre de dades reals dels aparells instal·lats a la caseta. meteorològica del Camp d’Aprenentatge.

Al mateix temps la classe  Mestral  han fet de meteoròlegs professionals preparant una predicció dels temps pel dia següent a partir del mapa del temps del Servei Meteorològic de Catalunya. Han preparat un guió i s’han repartit les tasques de presentadors, director i càmera. Llavors han fet les gravacions en vídeo simulant un espai de televisió. S’ha fet una mica de màgia quan hem descobert que els vents de la predicció del dissabte 23 eren justament de tramuntana i Mestral que corresponent al nord i nord oest respectivament.

Després s’han intercanviat per completar tota la sèrie d’activitats.

Ens han bufat uns vents fantàstics!  Felicitats !