Batxicicles ben orientats

Divendres 28 d’abril els alumnes de 1r i 2n de Batxillerat de l’Institut Joaquima Pla i Farreras de Sant Cugat del Vallès han vingut fins al CdA Can Santoi per realitzar l’activitat Guiats per satèl·lits: itinerari amb GPS.

Han començat coneixent el posicionador GPS i la brúixola per saber trobar el camí correcte al llarg del recorregut de Can Madolell. Després han preparat el material necessari (fitxes de reconeixement de plantes, roques i estris per capturar algun invertebrat de la riera) i han fet un recorregut de prova per familiaritzar-se amb els instruments fins al Pont de la Sibèria.

Llavors, organitzats en petits grups, han fet el recorregut circular de manera gairebé autònoma seguint les indicacions de la ruta prèviament gravada al GPS. El recorregut estava plantejat com una gimcana, en la qual han anat resolent diversos tipus de proves al llarg del camí. Amb les indicacions del GPS i comprovant el rumb amb els azimuts de la brúixola tots els grups han completat el recorregut sense problemes.

Un cop al punt d’arribada han revisat diverses dades del seu recorregut (distància recorreguda, temps, velocitat, etc.) amb les quals podran generar diversos gràfics tant del seu itinerari com del perfil d’elevació per conèixer-ne el desnivell.

Han caminat a bon ritme i s’han orientat molt bé gaudint d’un gran dia tot i la forta calor!