Dues noves aplicacions per a l’estudi de la riera

Ja teniu disponible a la pàgina programes de suport dues noves aplicacions informàtiques per a l’estudi de la riera:

On viuen els animals? Aplicació flash, en fase de proves, que permet situar els animalsimatge onviuen que trobem més freqüentment a la riera de Vallvidrera al seu hàbitat concret. Està pensada per a realitzar-la després d’anar a la riera, com a activitat de conclusió.

No hi ha una única solució possible, ja que alguns animals poden viure indistintament a diversos llocs . En una propera versió del programa, donarem pistes o indicis per a facilitar-ne una col·locació correcte. Adequat per a treballar-ho amb alumnat de cicle mitjà i superior de primària i de l’eso.

Índex bmwpc. Aplicació excel per a determinar la qualitat ecològica de l’aigua dels rius i rieres de Catalunya a partir dels índexs biològics bmwpc i ibmwp. Cal fer prèviament un mostreig acurat al riu i la identificació dels organismes trobats

Aquest programa, a diferència de l’anterior, es pot fer servir a qualsevol indret del país (després d’una hipotètica sortida al riu més proper al vostre centre). Adequat per a batxillerat, professorat de ciències i alumnes universitaris.