Indagant sobre la qualitat de l’aigua de la riera

Els dies 20 i 21 de febrer, els grups de 2n d’ESO del Col·legi Isabel de Villena (Esplugues de Llobregat) van portar a terme una tasca d’investigació sobre la qualitat de l’aigua de la riera de Vallvidrera, que passa molt a prop del Camp d’Aprenentatge.

img_20170221_105928_brPer tal de determinar la qualitat ecològica de l’ecosistema es van basar principalment en tres aspectes:
– Les condicions físicoquímiques de l’aigua: temperatura, transparència, olor, cabal...
– La qualitat del bosc de ribera i l’origen del material vegetal present a l’aigua.
– La fauna invertebrada aquàtica com a bioindicadora de qualitat.

Pels resultats obtinguts, van concloure que l’aigua de la riera té una qualitat mediocre. Per tal de millorar-la, una de les accions que van fer allà mateix va ser recollir la brossa que hi havia pels voltants.

D’altra banda, cal dir, que van ser uns grups molt motivats i que van fer un molt bon treball de recerca de mostres; de fet, van trobar invertebrats que feia molt de temps que no trobàvem, com les planàries, els grills d’aigua o les agulles.

Fins a una altra!

1. teresa gotsens

Aquest any hem tornat a fer l’activitat: “Estudi de la riera de Vallvidrera” amb els alumnes de 2n d’ESO.
    Prèviament vam treballar a l’escola els ecosistemes. Vam aprendre què és un ecosistema, les seves parts i les relacions que s’estableixen entre elles. Saber-ho ens va ajudar a entendre millor totes les activitats que vam fer a la riera i van poder aplicar a la pràctica els conceptes explicats a classe.
    És una activitat enriquidora on els alumnes gaudeixen i aprenen a fer un treball de camp com fan els científics, sempre acompanyats dels monitors que els resolen qualsevol dubte.
    Moltes gràcies Can Santoi.