L’Escola Nadal experimenta amb el temps

Avui, dilluns 17 de març de 2025, les classes de 4t de primària de l’Escola Nadal de Sant Feliu de Llobregat han vingut al Camp d’Aprenentatge de Can Santoi per realitzar l’activitat de meteorologia. L’objectiu d’aquest taller és aprendre quins instruments s’utilitzen per estudiar quin temps fa i elaborar una bona predicció meteorològica com autèntics professionals.

En primer lloc han descobert com funciona l’estació meteorològica digital de Can Santoi i els diferents aparells que s’utilitzen per conèixer la temperatura (els termòmetres d’aire, d’aigua i de terra), la quantitat de pluja que ha caigut (el pluviòmetre), la velocitat del vent (l’anemòmetre) i la seva direcció (el penell). Després, han fet una gimcana on han pogut utilitzar aquests aparells, tot enregistrant les dades en una fitxa que inclou les unitats de mesura corresponents.

En segon lloc, han sigut els protagonistes d’una activitat basada en explorar sensacions. Han utilitzat la pell de les mans i els braços com un termòmetre natural per tractar de sentir la temperatura de l’aire, l’aigua i el terra, tot mirant d’endevinar a el seu valor numèric en graus centígrads. A continuació, han comparat les seves sensacions amb les temperatures reals que marcaven els termòmetres per tal de veure com canviava una mica segons les sensacions de cada persona. Sembla que cadascú nota les temperatures de diferent manera!

Per acabar, s’han centrat en una de les feines dels meteoròlegs i les meteoròlogues: la predicció del temps. Amb la informació que ens proporciona el Meteocat, han preparat un mapa del temps i un guió explicatiu sobre el temps que tindrem demà a Catalunya. Abans, s’han repartit les diferents tasques per poder gravar la predicció com si estiguessin en un autèntic plató de televisió. Aquestes tasques són les de direcció, presentador/a, apuntador/a, càmera i il·luminació.

Tal i com han pogut comprovar avui a Can Santoi, sembla que demà tindrem núvols i clarianes a la major part del principat amb temperatures lleugerament superiors a les d’avui.

Enhorabona per la feina feta! Us esperem aviat!

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut