Els dies 16 i 17 d’octubre de 2024 els alumnes de 3er de primària de l’Escola Garbí Pere Vergés d’Esplugues han vingut al Camp d’Aprenentatge de Can Santoi per realitzar un taller de meteorologia, per tal d’aprendre quins instruments s’utilitzen per conèixer quin temps fa i així poder fer-ne una predicció com autèntics professionals. Les classes “Mestral”, “Tramuntana” i “Ponent” han vingut disposats a treballar de valent!
En primer lloc, han conegut de primera mà els diferents aparells que ens permeten mesurar la temperatura (els termòmetres d’aire, d’aigua i de terra), la quantitat de pluja que ha caigut (el pluviòmetre), la velocitat del vent (l’anemòmetre) i la seva direcció (el penell). Després d’esmorzar, han fet una gimcana on han après a fer les lectures de tots els instruments tot enregistrant totes les dades en una fitxa amb les seves unitats corresponents.

Seguidament, han utilitzat la pell dels braços i les mans com un termòmetre biològic i han vist que poden sentir la temperatura exterior, però cadascú amb petites diferències. Han comparat el que havien notat amb la temperatura real que marcaven els termòmetres d’ambient, d’aigua i de terra i han vist com canviava una mica segons la percepció de cada persona. Sembla que les persones no notem la temperatura exterior de la mateixa manera!
Per acabar, s’han centrat en una de les feines dels meteoròlegs i les meteoròlogues: la predicció del temps. Han preparat els mapes del temps i, a continuació, s’han repartit les diferents tasques per poder gravar la predicció del temps com si estiguéssim a un plató de televisió. Aquestes tasques són les de direcció, presentador/a, apuntador/a, càmera i il·luminació. Tal i com han pogut comprovar, sembla que seran uns dies amb el cel força cobert a la major part del país, on hi haurà xàfecs puntuals.
Enhorabona per la feina feta! Fins ben aviat!


