El dimarts 24 de setembre de 2024 els alumnes de 4t de primària de l’Escola Pont de la Cadena de Molins de Rei han vingut al Camp d’Aprenentatge de Can Santoi per realitzar l’activitat de meteorologia, aprendre quins instruments s’utilitzen per conèixer quin temps fa i així poder fer-ne la predicció de l’endemà tal com autèntics professionals.
Per començar han vist tant l’estació meteorològica digital com els diferents aparells que ens permeten conèixer la temperatura (els termòmetres d’aire, d’aigua i de terra), la quantitat de pluja que ha caigut (el pluviòmetre), la velocitat del vent (l’anemòmetre) i la seva direcció (el penell). Després han fet una gimcana on han après a utilitzar tots aquests aparells i han registrat totes les dades en una fitxa amb les seves unitats corresponents.
Seguidament han utilitzat la pell dels braços i les mans com un termòmetre i han vist que poden sentir la temperatura exterior, però cadascú amb petites diferències. Han comparat el que havien notat amb la temperatura real que marcaven els termòmetres d’ambient, d’aigua i de terra i han vist com canviava una mica segons la percepció de cada persona. Sembla que les persones no notem la temperatura exterior de la mateixa manera!
Per acabar, s’han centrat en una de les feines dels meteoròlegs i les meteoròlogues: la predicció del temps. Han preparat els mapes del temps i, a continuació, s’han repartit les diferents tasques per poder gravar la predicció del temps com si estiguéssim a un plató de televisió. Aquestes tasques són les de direcció, presentador/a, apuntador/a, càmera i il·luminació. Tal i com han pogut comprovar avui a Can Santoi, sembla que donem la benvinguda a la tardor entre xàfecs a la major part de Catalunya.
Enhorabona per la feina feta! Fins ben aviat!


