Amb el permís dels núvols el Sol ens dona molta energia

Divendres 20 de novembre de 2020 ens hem acostat a visitar als alumnes de 6è A i B de l’Escola Agustí Bartra de Terrassa per fer uns experiments relacionats amb el nostre estimat Sol.

Després d’una breu introducció per conèixer els diferents tipus de raigs que provenen del Sol i descobrir la diferencia d’absorció de calor entre el color negre i el color blanc, hem passat a l’acció.

El grup de 6è A ha experimentat amb l’energia calorífica del Sol i l’efecte hivernacle. Han preparat uns col·lectors solars col·locant unes mànegues negres a dins d’unes caixes de fusta i han introduït aigua al seu interior. Han fet tres variants per veure l’efecte hivernacle que provoca el vidre. Han tingut un sol molt esmorteït, però tot i això una bona estona després han descobert que l’aigua s’havia escalfat, veient que els col·lectors que havien arribat a més temperatura eren els dos que estaven tapats amb el vidre.

El grup de 6è B durant aquest temps, ha preparat unes pomes amb sucre a dins d’una cassola i ho han cuinat amb la cuina solar parabòlica orientada cap al sol. Com que el sol ha estat molt feble durant el matí no han pogut cuinar del tot les pomes, però han comprovat que la temperatura a dins l’olla ha pujat una mica.

A més a més tots han fet un taller de construcció d’un ventilador solar utilitzant plaques fotovoltaiques. Han demostrat que tenien molta traça col·locant tots els elements necessaris al seu lloc per poder fer electricitat!

Per finalitzar, les dues classes s’han explicat mútuament el que han descobert sobre l’energia solar.

Ho hem passat d’allò més bé! Esperem tornar a veure’ns aviat! Sou molt bons científics!