Trobades amb les ciències experimentals 2018-19

Un any més us animem a participar en les Trobades amb les Ciències Experimentals que organitza el Camp d’Aprenentatge del Bages, dins el Pla de Formació de Zona del Departament d’Ensenyament a la nostra comarca.

Dates: 30 de gener, 6 i 13 de febrer del 2019
Horari: de 18h a 20h
Lloc: Casa de la Culla (Manresa) (Seu del CdA del Bages)
Nivell: Secundària (professorat de biologia-geologia, física-química i tecnologia)

Aquest any es presentarà el projecte “Competències de pensament científic a l’ESO. Ciències 12-15”, dissenyat i experimentat per un equip de professors amb el suport del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i sota la direcció del Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals de la Universitat Autònoma de Barcelona.

La proposta curricular que es presentarà s’ha dissenyat amb l’objectiu de garantir una formació bàsica per a tothom, tenint com a referència l’assoliment de competències cientificotecnològiques previstes pel Departament d’Ensenyament. Es vol potenciar el treball conjunt de professors de diverses disciplines en els tres primers cursos de l’ESO, adreçat a estimular l’activitat científica dels alumnes, centrada en el llenguatge i l’experimentació.

Aquesta proposta ha estat aplicada a diversos centres de secundària al llarg de diversos cursos i l’alumnat, en general, s’hi mostra motivat i n’obté bons resultats.

La proposta curricular consta de 9 unitats didàctiques. A cadascuna de les sessions repassarem les tres unitats d’un nivell d’ESO, realitzant alguns dels experiments. També analitzarem alguns dels fonaments didàctics del projecte, com la modelització, la contextualització i l’avaluació.

Formadors: Joan Aliberas, José María Faro, Conxita Calvo, Gemma García, Josep Lluís Estaña, Josep Corominas i Tomàs Aguilera.

Inscripció gratuïta (màxim 25 persones, per ordre d’inscripció): Enllaç d’inscripció