L’Hora dels Infants. Documental

El portal educatiu de memòria històrica memoria.cat/edu acaba de publicar una guia didàctica,  adreçada a l’alumnat de 4t d’ESO i Batxillerat, del documental “L’hora dels Infants. Colònies i escoles a l’aire lliure, la revolta educativa a Catalunya” d’Eduard Miguel i Martí Boneta i emès per “El documental” de TV3.

El documental explica l’aparició de noves experiències pedagògiques, emmarcades dins el moviment “Escola Nova”,  a finals del segle XIX a Catalunya. Mostra les colònies i les escoles a l’aire lliure que es van crear a diferents llocs del país i com aquestes experiències  van servir de base per al canvi educatiu innovador que va experimentar l’escola durant la II República. A partir d’aquí es veu el retrocés que va patir l’ensenyament durant el franquisme fins al ressorgiment, a finals dels anys seixanta i principis dels setanta, de les experiències innovadores i la seva evolució fins a l’actualitat.

Recordeu que al portal educatiu memoria.cat/edu també hi podeu trobar:

• Propostes didàctiques adreçades a l’ESO i al Batxillerat sobre fets històrics o temes rellevants del segle XX per treballar la memòria històrica a l’aula
  • Treballar les fonts, que aplega activitats per treballar de manera sistemàtica les diverses fonts de la història.
  • Propostes de recercarecull de temes per a treballs de recerca de batxillerat amb orientacions metodològiques, bibliografia i altres recursos.
  • Treballs de recerca,  que difon treballs de memòria històrica realitzats per estudiants de batxillerat.
  • Recursos i eines didàctiques diverses que poden ser útils per treballar les ciències socials i la història a l’aula.
  • Fem memòria…, on es recorden fets rellevants de la nostra història recent.
  • Personatge del mes, dedicat a posar en valor personatges destacats o interessants.
  • Històries al descobert, que aplega relats protagonitzats per persones anònimes que van patir els efectes de la guerra, la dictadura i la repressió.
  • Tallers formatiusuna oferta de formació sobre temes útils per a la recerca històrica en col·laboració amb la Fundació Universitària del Bages.
  • Notícies relacionades amb aquestes activitats.