Formació telemàtica: Projecte coeducatiu de centre

El CRP de l’Alt Urgell organitza una formació telemàtica en sessions síncrones de coeducació i perspectiva de gènere.

Descripció
Amb la formació ens proposem acompanyar a l’equip d’educadores de les escoles en la reflexió vers les possibles desigualtats de gènere presents en el seu centre educatiu. La coeducació proposa integrar una mirada crítica de la realitat, que situa al centre de l’anàlisi el gènere alhora que reconeix com aquest interactua amb d’altres eixos i es proposa acompanyar els equips educatius per a entrenar aquesta mirada.
Objectius

• Formar i sensibilitzar l’equip de mestres en perspectiva de gènere des d’una mirada interseccional i atenta a la diversitat.
    • Oferir els coneixements teòrics necessaris per situar el moment actual, la perspectiva de gènere i les desigualtats en l’àmbit educatiu i les violències que se’n deriven.
    • Oferir metodologies per a l’anàlisi i l’observació sistematitzada de la realitat, per tal de poder donar continuïtat al procés crític de revisió constant de les pràctiques educatives.
    • Establir les bases de continuïtat i del treball posterior per definir unes línies clares i concretes de la intervenció coeducativa al centre.

Continguts

• El gènere en primera persona: fer visible allò invisible, introduint la importància del paper de la mestra-educadora.
    • El sistema sexe-gènere: fonaments conceptuals i com opera.
    • Models hegemònics de feminitat i masculinitat: del qüestionament a la diversitat.
    • Androcentrisme i estereotips de gènere.
    • Interseccionalitat i perspectiva LGTBI : bàsiques per a una mirada diversa i àmplia de la realitat.
    • Coeducació i pedagogies feministes: conceptualització i línies d’intervenció.
    • Agents de socialització: del marc global a l’escola.
    • Els continguts, contes i les cançons com a elements de socialització: eines per a la observació sistemàtica i idees per la tria i l’acompanyament.
    • Els jocs, materials i l’espai com a elements de socialització: eines per a la observació sistemàtica i idees per la tria i l’acompanyament.
    • El paper de l’equip de mestres: revisió interna, llenguatge i intervenció amb infants.
    • La relació amb famílies: com intervenim amb les famílies, posicionament d’escola i estratègies per la sensibilització i la cooperació.
    • Les bases per a l’elaboració del Projecte coeducatiu de centre.

Sessions

Sessió 1   dimarts   05/03/2024  17.30  19.30