Flock: our voice, our future

L’Scott, un veí de la vila, fa la proposta i des de l’escola es veu una oportunitat d’aprenentatge real i significatiu per a l’alumnat. Amb aquesta iniciativa, l’alumnat pren consciència de l’esforç i el treball que hi ha al darrere d’una revista (tria del contingut, cerca de patrocinadors, redacció dels articles, disseny i maquetació de la revista física…) a la vegada que pren consciència de l’actualitat que ens afecta vinculada als ODS. El projecte té la voluntat de divulgar l’esperit crític en el nostre alumnat i ajudar-los a ser persones amb criteri per decidir el món que volen en un futur. Alhora, la iniciativa de la revista és sinònim d’unió, de treball cooperatiu, de consens, de deixar lloc als talents i motivació dels joves… Tot això a través de la llengua anglesa i catalana.

Després de rebre la proposta, l’alumnat va tenir l’encàrrec de dibuixar la portada de la revista. Cada un  va fer un disseny propi i un jurat extern va decidir el que més s’ajustava al títol de la revista “our voice, our future”. Tots i cada un dels dissenys ens van servir per fer agrupaments amb motivacions similars. Per exemple: alumnes que s’havien preocupat pel tema de la Pau, van formar un grup. Els diversos temes que van anar sorgint i la formació dels grups ens van permetre dibuixar l’escaleta de continguts que tindria la revista. Un cop els grups van estar fets i sabien el tema, durant tot el primer trimestre van estar fent recerca i definint amb precisió sobre què escriurien a la revista. Van buscar persones per entrevistar, els van enviar correus, van concretar visites amb experts, van fer recerca per esdevenir experts en algun tema concret, etc.
En grups, van preparar i redactar les preguntes i, en funció dels casos, van organitzar la sortida, la trobada o el canal de comunicació amb cada un dels especialistes. Després de l’entrevista, en viu o en diferit, va arribar el moment de transcriure tot allò que els havien explicat. En alguns casos la redacció va ser en català; en d’altres, es va utilitzar la llengua anglesa. Paral·lelament, alumnat i mestres de l’escola vam fer una cerca de patrocinadors per tal de finançar la revista. Un cop redactat el contingut va entrar en acció la dissenyadora gràfica, encarregada de la maquetació de la revista. Finalment, la revista va ser enviada a impressió per, posteriorment, procedir a la difusió. La revista va veure la llum coincidint amb la diada de Sant Jordi; l’alumnat de P6 de l’escola venia roses en benefici del seu viatge de final d’etapa i amb cada compra, se’n regalava un exemplar. No s’ha buscat cap benefici, simplement es van buscar els patrocinadors per finançar el procés. Si bé és cert que hi ha hagut un benefici finalment, aquest pressupost s’ha destinat a comprar llibres de lectura en llengua anglesa per tal d’impulsar aquesta llengua a l’escola. Per tal de tancar el projecte, el passat 5 de maig es va fer una festa al pati de l’escola com a clausura i presentació de la feina feta al llarg de tots aquests mesos.

Podeu llegir la notícia al web de la nostra escola.

Estem molt contents, tant del procés com del resultats. No ha estat fàcil i hi ha molta feina al darrere, però l’alumnat ha estat protagonista del seu procés d’aprenentatge i s’han assolit amb escreix tots els objectius plantejats inicialment. La resposta dels entrevistats, de les famílies i dels propis alumnes ha estat molt positiva.