Conferència: Representar per entendre les matemàtiques.

Dins el cicle Mirades matemàtiques (cicle de 3 conferències amb temàtiques d’actualització científica i didàctica, adreçades al professorat de matemàtiques de primària), dimarts 9 d’abril de 2024 a les 6 de la tarda, hi haurà la conferència Representar per entendre les matemàtiques, a càrrec de la Carme Burgués, Laura Gris i Tana Serra.

Laura Gris Gil és mestra d’Educació Primària de l’Escola Seat. Formadora de mestres d’Educació Infantil i Primària.
Tana Serra Santasusana és mestra de l’Escola Vila Olímpica, jubilada. Formadora de mestres d’Educació Infantil i Primària.
Carme Burgués Flamarich és professora jubilada de Didàctica de les Matemàtiques. Formadora de mestres d’Educació Primària i Secundària.

Més informació.
Les conferències s’emeten a través del canal de vídeo de CREAMAT i queden enregistrades per poder-les veure també més endavant.
La inscripció al cicle i completar els qüestionaris dins el termini d’una setmana després dels enregistraments dona accés un certificat de formació de 6 h.

En aquest enllaç podreu accedir a l’emissió en directe

Resum: Els materials, les imatges i altres representacions són un ingredient essencial pel desenvolupament de la comprensió de les matemàtiques. Ajuden a recordar el que s’ha après, a connectar coneixements de tots els sentits matemàtics i a raonar. Aquest procés ha d’iniciar-se el més aviat possible i progressar cap al domini del llenguatge matemàtic defugint la “mecanització”. Es mostraran exemples reals d’alumnes d’Educació Primària i maneres de treballar que faciliten el progrés en l’aprenentatge.

A l’espai web del CESIRE hi trobareu el formulari per acreditar l’assistència, així com també la informació de la resta de conferències que ja s’han dut a terme:

• ¿Qué? ¿Para qué? ¿Cómo? Ideas para la enseñanza-aprendizaje de las matemáticas en la Educación Primaria. Maria Nila Pérez Francisco. Coordinadora del Proyecto Matemáticas Newton Canarias de la Consejería de Educación del Gobierno de Canarias.
  • Resolent reptes pas a pas amb habilitats de Pensament Computacional, a càrrec de e la Lucia Rotger Garcia de la Universitat de les Illes Balears.