Conferència. Com dissenyar i implementar situacions d’aprenentatge? El cas del cadenats a segon cicle de l’ESO.

Dins el cicle Perspectives matemàtiques, dijous 29 de febrer a les 6 de la tarda, hi haurà la conferència Com dissenyar i implementar Situacions d’Aprenentatge, a càrrec de la Berta Barquero Farràs, la Marianna Bosch Casabò i la Susana Vásquez Elias de la Universitat de Barcelona

En aquest enllaç podreu accedir a l’emissió en directe

Resum: Partirem d’una qüestió sobre la seguretat dels cadenats per il·lustrar la proposta del recorreguts d’estudi i investigació com a metodologia per al disseny i implementació de situacions d’aprenentatge. Hem experimentat aquesta situació durant els darrers quatre cursos amb grups de 3r i 4rt d’ESO i amb un equip divers de professorat. Així hem pogut analitzar com es poden abordar algunes de les principals dificultats que sorgeixen quan se situa la formulació de qüestions, l’ús de la modelització matemàtica i l’elaboració de respostes en el cor de l’activitat matemàtica.

A l’espai web del CESIRE hi trobareu el formulari per acreditar l’assistència, així com també la informació de la resta de conferències:

  • GeoGebra en el aula. ¿Cómo enseñamos trigonometría? A càrrec de Pablo Triviño, ambaixador GeoGebra, professor de secundària en el IES Carmen Conde de Las Rozas, Madrid. Dijous 14 de març de 2024 a les 18.00 h
  • Tratamiento de las fracciones, un ejemplo de cambio. A càrrec d’en José Manuel Vidal González, Coordinador del Proyecto Matemáticas Newton Canarias de la Consejería de Educación del Gobierno de Canarias. Dijous 4 d’abril de 2024 a les 18.00 h.
  • Modelitzant matemàticament el món que ens envolta a través del Pensament Computacional.  A càrrec d’en Juan Miquel Ribera i la Lucia Rotger, de la Universitat de les Illes Balears. Dijous 18 d’abril de 2024 a les 18.00 h.