Bebras Contest. Pensament computacional amb paper i llàpis

Es podrà dur a terme des del 6 de novembre de 2023 fins al 30 de març de 2024.

El Bebras Contest és una prova que es realitza a col·legis i instituts per a la introducció de la informàtica i les tecnologies de la informació en els primers cursos de la formació dels alumnes, tant a l’ensenyament obligatori com al batxillerat.

És un certamen que es realitza des del 2004 en centres educatius. Entre la tardor del 2021 i la primavera del 2022 es va realitzar en més de 54 països de tot el món amb una participació de més de 3.000.000 de participants.

Com és el certamen?

El concurs tracta diferents vessants dins del món de la informàtica: lògica, disseny i comprensió d algoritmes, codificació i descodificació de dades, estructures de dades, informàtica i societat, etc.

• Té una durada de 45 o 50 minuts i comprèn entre 12 i 15 qüestions.
  • No requereix cap coneixement previ d’informàtica.
  • Es fa en quatre nivells diferents: 5è i 6è de Primària. 1er i 2n d’ESO. 3er i 4rt d’ESO. 1er i 2n de Batxillerat.
  • Es realitzarà abans del 30 de març de 2024
  • Es pot fer en qualsevol moment quan els professors ho considerin oportú.
  • Els exercicis del concurs són accessibles durant tot l any per la qual cosa, poden ser un material idoni d’explicació de certs conceptes en qualsevol moment del curs.
  • Els alumnes disposen dels seus resultats i els professors poden obtenir els resultats de tots els seus alumnes, per treure conclusions en relació als mateixos.

Podeu trobar més informació:

En aquesta presentació hi podreu trobar altres idees per treballar aquest concurs, propostes pedagògiques, i també les competències específiques de matemàtiques a batxillerat que es treballen amb els problemes d’aquest concurs.