2 de maig. Dia Internacional contra l’Assetjament Escolar

El 2 de maig amb motiu del Dia Internacional contra l’Assetjament Escolar, el Departament d’Educació posa a l’abast de la comunitat educativa activitats relacionades amb aquesta problemàtica.

En aquest sentit, els alumnes de primària que formen part dels Equips per la Convivència de diferents centres #aquiproubullying i el Jan i el Rikki del grup musical Xiula faran un acte en directe. Conjuntament, construiran una cançó a partir d’una proposta didàctica on treballaran com ens posicionem davant de l’assetjament escolar, la violència, i el respecte i que compartiran amb tots i totes nosaltres de forma online.

Cliqueu sobre la imatge per connectar-vos al directe el dia 2 de maig a les 11.00.

L’assetjament afecta milions d’infants i joves a les escoles d’arreu del món, per això la UNESCO va reconèixer el Dia internacional contra l’assetjament escolar el 2 de maig de l’any 2013 amb l’objectiu de conscienciar a tota la població.

L’assetjament escolar és un maltractament entre iguals que té l’origen al centre escolar, en què es posa de manifest una situació d’abús de poder. Aquest maltractament pot comportar agressions físiques, verbals o d’exclusió social que sempre tenen un impacte psicològic en l’alumnat en rol de víctima i la resta d’alumnat que està en rol d’espectador.

El pròxim dia 2 de maig és el Dia Internacional contra l’Assetjament Escolar i creiem que pot ser un bon moment per sensibilitzar tota la comunitat educativa i empoderar a l’alumnat en la implicació en la prevenció i la millora de la convivència positiva.

A la pàgina xtec del Departament d’Educació s’ofereix tot un ventall de recursos per treballar aquest tema amb l’alumnat i també uns altres per treballar amb el professorat.

Podem trobar també la notícia anunciant l’esdeveniment a l’InfoK