Detecció d’exoplanetes – Codi: 85101

A qui s’adreça

Alumnat d’Educació Bàsica (Primària i Secundària)

Descripció

El Cesire Àmbit Científic i Medi / STEAM a l’Espai ha posat a la nostra disposició el Kit Detecció d’exoplanetes:

Un recurs pedagògic format per una caixa de materials i uns quaderns que plantegen reptes a l’alumnat per aprendre aspectes i eines relacionades amb la detecció de planetes més enllà del sistema solar, així com, diferents mètodes utilitzats pels científics en la seva detecció i la informació que en podem extreure.

Es tracta de diferents reptes, alguns d’ells a dreçats a l’alumnat de Primària i altres al de Secundària, amb l’objectiu final de conèixer els principals mètodes científics per a la detecció d’exoplanetes, per saber quants en coneixem actualment i quines dades en podem extreure del seu descobriment.

La realització dels reptes i activitats proposades permet ampliar els sabers i competències treballades a l’aula i, alhora, avançar en el desenvolupament dels objectius didàctics següents:

• Aprendre terminologia científica relacionada amb els exoplanetes. Descriure què és un exoplaneta i valorar la importància científica de la seva detecció.
  • Conèixer alguns mètodes utilitzats en astrofísica per a la detecció d’exoplanetes: radiotelescopis i detecció d’ones magnètiques; telescopis d’infrarojos…
  • Treballar usant el mètode científic: formulació d’hipòtesis; realització d’experiments; observació i recollida sistemàtica de dades; elaboració de conclusions.

Podeu veure la presentació i un unboxing del KIT que recomanem que visioneu i on descobrireu què trobareu a la caixa i orientacions per utilitzar-la.

Contingut

Aquest recurs es presenta en una caixa, l’interior de la qual conté tots els materials necessaris per realitzar els diferents reptes que trobarem plantejats en els Quaderns per als docents. Podem accedir al contingut d’aquests quaderns, cliclant a la imatge que trobem a la fitxa de contingut.

Observem que es tracta d’un recurs amb material fungible, que cal reposar, i amb fitxes, fulls i làmines, que cal fotocopiar o imprimir (en l’enllaç que trobem a la fitxa de contingut).

Fitxa de contingut