Aquest taller formatiu s’adreça a fisioterapeutes, mestres i professors d’Educació Física d’escoles ordinàries que tenen algun alumne amb discapacitat física d’origen neurològic a les seves aules. L’objectiu d’aquesta formació és conèixer la filosofia de l’escola inclusiva i dotar de recursos teòrics i pràctics per tal d’ajudar a aplicar estratègies metodològiques que afavoreixin la inclusió de l’infant amb una discapacitat neurològica. Es tracta de modificar els jocs, els esports i les sessions d’educació física tradicional i fer-los aptes i divertits per a tothom.
NÚMERO MÀXIM PERSONES INSCRITES: 30
PROFESSORAT: Jordi Finestres Alberola I Carles Yepes Baldó (MestreS d’educació física).
DATES: 15 i 22 de febrer
HORARI: de 17:30 a 19:30
LLOC: Escola Sant Josep Travessera de Barcelona, 78-82. Sant Vicenç dels Horts.
INSCRIPCIONS: Cal clicar AQUÍ i tramitar-ho abans del 11 de febrer de 2016.
Objectiu:
Introduir els participants en els fonaments teoricopràctics que els capacitin per impartir activitat física inclusives en la qual pugui participar qualsevol persona, independentment de les seves habilitats motrius o cognitives i amb discapacitat o sense.
- Donant a conèixer estratègies i estructures de sessió que facilitin la inclusió de les persones amb discapacitat en les sessions d’educació física en grups ordinaris.
- Creant unitats didàctiques on tots els estudiats tinguin cabuda
- Facilitant un marc de reflexió sobre la inclusió i normalització social mitjançant l’educació física.
Continguts:
- Coneixement de la discapacitat motriu
- Coneixement de diferents metodologies per facilitar la inclusió
Per a les pràctiques de les dues sessions cal portar roba esportiva i sabatilles esportives.
Estructura del curs
El curs constarà de 2 sessions de 2 hores que es distribuiran en part pràctica, 90% i teòric el 10%
Part pràctica
- Estratègies i recursos en les sessions d’educació física
- Estructura d’una sessió d’un grup/classe per arribar a tots els infants segons la diversitat de capacitats i el seu desenvolupament motor.
- Realització de transferències terapèutiques usuàries de cadira de rodes i altres ortesis.
- Estructura d’una programació d’educació física inclusiva
Part teòrica
Reflexió i posada en comú de la pràctica realitzada amb tots els participants.
Objectius
- Conèixer la discapacitat motriu
- Conèixer diferents transferències esportives dels infants amb discapacitat en diferents espais.
- Aprendre adaptacions i orientacions didàctiques que facilitin la participació de tothom
1a. SESSIÓ, dia 15 de febrer de 2016 | ||
17:30 a 18:00 | Presentació | Teoria |
18:00 a 18:30 | Jocs de ritme i moviment | Pràctica |
18:30a 19:00 | Transferències terapèutiques esportives amb alumnes amb gran discapacitat | Pràctica |
19:00 a 19:30 | Playing together (pensa, comparteix i actua) | Pràctica |
2a. SESSIÓ, dia 22 de febrer de 2016 | ||
17:30 a 18:00 | Jocs motrius per a tots | Pràctic |
18:00 a 18:30 | Atletisme col·lectiu | Pràctic |
18:30 a 19:00 | Acrosport | Pràctic |
19:00 a 19:30 | Avaluació i reflexió dels tallers | Pràctic |