Recomanat: 4 d’ESO i Batxillerat
El NanoKit s’ha concebut per crear un material experimental didàctic sobre l’àrea emergent de la nanociència i nanotecnologia.
L’experiència combina una metodologia experimental, per a què els alumnes provin en primera persona, i materials complementaris en línia, per a què aprofundeixin en les bases teòriques i descobreixin investigacions relacionades d’actualitat. Les informacions addicionals seran accessibles properament a través d’aquesta pàgina web.
Es tracta d’una proposta interdisciplinària que engloba temàtica pròpia de la ciència més teòrica i la recerca bàsica (per exemple, amb l’experiment de les propietats conductores del grafè) amb d’altres amb una aplicació tecnològica directa (el disseny d’un sensor piezoelèctric). La ‘nano’ és un camp de la ciència en el qual hi treballen tant investigadors especialitzats en ciència fonamental i teorització matemàtica com enginyers i tècnics que centren els seus esforços en el disseny de noves aplicacions.
Aquesta visió d’interconnexió i complementarietat entre disciplines, molt en línia amb el concepte d’educació STEM, és una de les idees que transmet el NanoKit als alumnes. També se’ls transmet la idea que la nanociència i la nanotecnologia és un camp d’estudi al qual es pot accedir des de moltes vessants i molts àmbits.
Contingut:
- Carta de presentació
- Caixa d’eines amb material per realitzar experiències.
- Fitxes pels alumnes
- Fitxes pels professors
Informació nanotecnologia.
“Un viatge al nanomón” Presentació Jordi Díaz (CCiTUB)
“NanoEduca i nanokits 2.0” Presentació Julio Pérez (CESIRE)
@nanoeduca Twitter NanoEduca
Segueix-nos!