De l’hort a casa

La maleta pedagògica “de l’hort a casa”, promoguda per l’Obra Social “la Caixa” i la Generalitat de Catalunya, és un recull de materials didàctics adreçats a l’alumnat i el professorat de primària de Catalunya per treballar l’hort escolar ecològic. A l’interior de la maleta es troben propostes d’activitats fàcils d’integrar en projectes escolars destinats a desenvolupar, a partir de l’hort escolar ecològic, competències orientades a fer un ús responsable dels recursos naturals i tenir cura del medi ambient.

Consulteu disponibilitat

Formulari de demanda

Contingut:

• Llibret: Guia del professorat.
  • Llibret: Guia de les espècies d’horta més comunes a Catalunya.
  • Llibre: Què és l’agricultura ecològica?
  • Llibre: L’hort escolar ecològic.
  • CD-Rom: L’HorTAC.
  • Joc Dóna la cara. Material fotocopiable. (instruccions + materials)
  • Joc: Dins d’una poma. Material fotocopiable
  • Experimentem amb els sòl.
  • Calendari de l’hort escolar. Material fotocopiable
  • Joc de la Bioca: De col a col avança el cargol.

Materials complementaris de la maleta pedagògica.

Objectius:

• Conèixer els principis fonamentals de l’agricultura ecològica basats en el funcionament dels ecosistemes naturals.
  • Donar a conèixer les tècniques pròpies de l’agricultura ecològica per saber triar els cultius i les rotacions que millor s’adaptin al tipus de sòl i al clima.
  • Apreciar la qualitat i les propietats nutritives dels productes procedents de l’hort ecològic.
  • Aprendre a valorar la biodiversitat.
  • Investigar i descobrir la incidència de la nostra manera de viure en els problemes mediambientals. Reflexionar i mostrar una actitud crítica davant d’aquest fet i buscar alternatives.
  • Desenvolupar el sentit de la responsabilitat i el compromís amb la gestió de l’hort.
  • Adquirir l’autonomia necessària per muntar un hort a casa.
  • Recuperar i conservar el coneixement de la cultura de pagès.

Recursos on-line

Guia didàctica de l’hort escolar

L’hort escolar. Guia pràctica d’horticultura ecològica. Ajuntament de Barcelona

Activitats per PDI relacionades amb l’hort