28a SETMANA DE LA CIÈNCIA

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), amb el suport del Departament d’Educació, organitza la 28a edició de la Setmana de la Ciència, que se celebrarà del 10 al 19 de novembre, arreu de Catalunya. En el marc de la Setmana de la Ciència s’organitzaran tot un munt d’activitats de disseminació de la ciència arreu del nostre territori: jornades de portes obertes, activitats virtuals, exposicions, tallers científics…, una gran oferta científica de diferents formats a l’abast de tothom!

L’activitat “La ciència en primera persona” que se celebrarà el dia 15 de novembre al matí en modalitat virtual, s’emmarca en la Setmana de la Ciència, amb la finalitat del foment de les vocacions científiques i tecnològiques entre l’alumnat del nostre país, pretenent apropar els i les científiques als instituts. L’activitat adreçada a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO va a càrrec de científics i científiques que es dediquen a la investigació i que expliquen la seva tasca, tant des del vessant científic com del vessant humà. L’activitat es fonamenta en tres parts:

1. Difusió d’un vídeo, d’una durada d’uns 5-10 minuts on el/la científic/a llença de forma didàctica una proposta o un repte.

2. Aquest vídeo el visualitzarà l’alumnat en hores lectives juntament amb els seus professors/es. L’alumnat farà arribar la imatge del repte aconseguit (5 fotografies màxim per grup) així com les preguntes que volen formular als científics i a les científiques (3 preguntes màxim per grup).

3. El dia 15 de novembre al matí, connexió en directe pel canal de YouTube del FCRI de cadascun dels científics i científiques, per a resoldre les preguntes formulades per l’alumnat.

Les 4 sessions que es transmetran en directe pel canal de Youtube se celebren en els següents horaris:

9.30 h: Microgravetat. José Ignacio Rojas, divisió d’Enginyeria Aeroespacial del Departament de Física de la UPC, i investigador de l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels.
10.30 h: Nanotecnologia. Jordi Díaz, professor de Química al Departament de Materials, i tècnic a la Unitat de Tècniques Nanomètriques dels Centres Científics i Tecnològics, de la Universitat de Barcelona.
11.30 h. Espai. Núria Jar, Hypatia periodista especialitzada en ciència i salut i membre de la tripulació Hypatia.
12.30 h. Meteorologia: Eloi Cordomí, físic i meteoròleg a Televisió de Catalunya.

Tots els centres de secundària estan convidats a participar, omplint el formulari d’inscripció abans del 16 d’octubre.

Per a més informació detallada podeu adreçar-vos a www.setmanaciencia.cat