Programa d’Innovació Pedagògica mòbils.edu

El Programa d’innovació pedagògica mòbils.edu  impulsa l’ús de dispositius mòbils (mòbils i tauletes) com a tecnologies educatives, integrades en les pràctiques educatives d’aula per adquirir la competència digital de l’alumnat i la millora en la resta de competències. Es podran acollir al programa 100 centres que seran seleccionats atenent els requisits i criteris esmentats a la convocatòria

Informació sobre la convocatòria

Portal de centres del Departament d’Educació » Innovació pedagògica

Portal de centres d’altres titularitats » Innovació pedagògica

ATENCIÓ: TERMINI DE PRESENTACIÓ AMPLIAT FINS AL 22 DE JULIOL

Reconeixement de pràctiques educatives de referència d’innovació pedagògica

L’objecte d’aquest programa és reconèixer i certificar les pràctiques educatives de referència d’innovació pedagògica consolidades i vinculades al projecte educatiu de centre i que evidencien una millora educativa, d’acord amb la modalitat prevista a l’article 2 de l’Ordre ENS/303/2015, de 21 de setembre, sobre el reconeixement de la innovació pedagògica.

  • Termini de presentació: del 29 de juny al 30 de setembre de 2019. 

Poden consultar els requisits de participació de la convocatòria  aquí.

Jornada Pla català de l’Esport

El Pla català d’Esport a l’Escola organitza una jornada a l’Institut Nacional d’Educació Física de Catalunya-INEFC el proper 5 de setembre  de 2018 adreçada als coordinadors del pla. El Pla pretén posar a l’abast de tots els alumnes de primària i secundària la pràctica d’activitats físiques i esportives, i aprofitar el gran potencial d’aquestes activitats per contribuir a la formació personal i cívica dels nostres infants i joves.

Podeu consultar el programa de la jornada i realitzar la inscripció abans del dia 12 de juliol de 2019, activitat que tindrà la corresponent certificació.

Valoració dels coordinadors i equips impulsor de la XCBT5

El 4 de juny de 2019 es va realitzar la sisena sessió dels coordinadores dels equips impulsors dels centres docents de la Xarxa de Competències Bàsiques Territorials 5, al Casal de Joves de Sant Feliu de Llobregat.  A l’espai “Organització” es van compartir les valoracions dels coordinadors i els equips impulsors, recordar les eines de seguiment del treball realitzat com el pla de treball, la tasca col·lectiva, el bloc, entre d’altres aspectes.

A l’espai “Formació” es va fer una activitat al voltant dels 4 eixos centrals treballats al curs (Lideratge, programació, treball cooperatiu i avaluació) en què cada  centre van aportar amb l’elaboració de murals de les evidències treballades sobre l’avaluació dins del treball per projectes.  A l’espai “Compartim en acció” es van compartit les reflexions individuals en conversa en petits grups i amb una posada en comú en gran grup com a cloenda.

Podeu consultar les imatges de la sessió aquí.

Memòria oral de la Baronda

L’alumnat de 4t d’ESO de l‘Institut Joanot Martorell, d’Esplugues de Llobregat, s’ha endinsat en la recerca de les arrels de “La Baronda” a partir d’un treball conjunt de recuperació de la memòria oral. S’ha dissenyat un guió fonamentat en 4 eixos de treball i preparat unes preguntes dins de les matèries de llengua catalana i ciències socials.

L’objectiu es va complir a l’espai Ràdio Joanot Martorell en format de roda de premsa en què es va comptar amb la presència i testimoni de la Carmen i la Mar Gaya, tieta i neboda respectivament fundadores de l’empresa de ceràmica La Baronda, l’any 1946. Records d’infància i  joventut plens d’anècdotes i informacions valuoses que enriqueixen i complementen la recerca històrica.

Podeu seguir, pas a pas, el projecte al bloc Apadrinem la Baronda

i al web del centre!

Més informació al web del programa Apadrinem el nostre patrimoni.

Apadrinem “Les escoles”

Els nois i les noies de 5è i 6è de l’escola Montserrat, han visitat Les escoles”, situades en el barri centre de Sant Just Desvern. L’equipament, que actualment és  seu del Centre de Formació de Persones Adultes, el Servei Local de Català, els Tallers de Música i Sant Just Solidari, va ser originàriament seu l’escola Montserrat.

Aquesta activitat és el tret de sortida que dóna l’oportunitat als alumnes de conèixer el patrimoni local tot realitzant recerca sobre  els orígens de l’escola, explorar-ne els seus records i valorant-ne la seva història. De fet, és la base del Projecte d’Innovació “Apadrinem el nostre patrimoni” que han iniciat aquest curs 2018-2019 i que té una durada de tres anys.

A partir de les actuacions dissenyades, el curs vinent s’avançarà cap a una implementació àmplia en l’àmbit curricular i amb una clara intenció de difusió del projecte a la comunitat educativa i a l’entorn.

Conegueu de primera mà el projecte al web de l’escola Montserrat !

II Jornada d’Intercanvi d’Experiències dels Plans Educatius d’Entorn del Baix Llobregat

El dimecres 12 de juny es va celebrar al Consell Comarcal del Baix Llobregat la II Jornada d’Intercanvi d’Experiències emmarcades en els diferents Plans Educatius d’Entorn (PEE) de la comarca. L’objectiu principal d’aquesta trobada era la de crear un espai on donar a conèixer algunes experiències d’èxit, on poder compartir impressions entre els diferents professionals implicats en el desenvolupament dels PEE i on poder agafar idees per, si s’escau, estendre-ho i adaptar-ho a les característiques pròpies de cada municipi.  … Llegeix més»