A l’XTEC “Models de propostes didactiques” trobareu un cercador que recull  més de 100 activitats per a educació infantil, educació primària i educació secundària obligatòria. La intenció d’aquesta iniciativa és, més enllà de les propostes que cada claustre hagi pogut donar a les famílies del seu centre, oferir als mestres exemples d’activitats per als alumnes. Per a cada activitat s’ofereix una pauta perquè l’alumne/a pugui fer una autovaloració.

CONVOCATÒRIA SUSPESA!!!
El Departament d’Educació suspèn la convocatòria dels VII Jocs Florals Escolars de Catalunya que tenia com objectiu  l’objectiu de promoure l’escriptura tant en prosa com en poesia en infants de sis a divuit anys. Us adjuntem les bases de participació. Com podreu veure hi ha diferents categories de participació per a Ed. Primària i Ed. Secundària.… Llegeix més»

L’equip de mestres d’Educació Infantil de l’escola Gras i Soler, d’Espluges de Llobregat, treballa per mantenir el contacte amb els més petits de l’escola i les seves famílies, d’una forma divertida i plaent. Sense pressions, ni obligacions. Al Blog d’Educació Infantil setmanalment preparen vídeos curts, narren contes i comparteixen propostes didàctiques per dinamitzar la biblioteca, per dur a terme a casa si les famílies ho consideren oportú… Llegeix més»

Tens dubtes de com enfocar  l’avaluació formativa i competencial des del començament del procés de l’aprenentatge virtual?

 L’Associació Rosa Sensat ens convida avui dijous 2 d’abril a les 18.30a assistir al seu canal a instagram  a una xerrada de la Neus Sanmartí en què es plantejaran els dubtes davant d’aquest nou escenari per a tothom alumnat, professorat i famílies.

Des del Departament d’Educació s’ha obert el NODES Jo em quedo a casa amb l’objectiu d’ampliar la xarxa i aprofundir en aquells aspectes que tenen a veure amb la vostra pràctica docent i també per prendre part en diferents activitats en línia que us poden ser d’ajut a l’hora d’elaborar propostes didàctiques, metre duri l’aturada de l’activitat presencial.… Llegeix més»

Centres educatius en línia

El Departament d’Educació, en el marc d’aquest context extraordinari, ha posat a disposició de les escoles i instituts de Catalunya que encara no en tinguin i de manera esglaonada, l’entorn virtual d’aprenentatge EIX. L’entorn es basa en tecnologia Moodle i permet l’accés des de qualsevol dispositiu i incorpora eines per compartir recursos, per fer seguiment del progrés de l’alumnat, fomenta el treball col·laboratiu i inclou la possibilitat de dur a terme vídeo-conferències.… Llegeix més»

Criteris per al desenvolupament de l’avaluació educativa i l’avaluació dels alumnes

El Departament d’Educació ha establert uns criteris que estableixen com ha de ser lavaluació i el seguiment de l’alumnat durant el període de confinament a causa del COVID-19.

El principal objectiu és donar continuïtat a l’activitat formativa per ajudar a mantenir els hàbits i el procés d’aprenentatge amb propostes educatives que arribin a tot l’alumnat. I sense oblidar, al mateix temps, que el seguiment tutorial i el suport emocional a l’alumnat i a les famílies prenen en aquest context més rellevància, especialment, en el cas de l’alumnat que té més dificultats a l’hora de participar en les activitats proposades.

Podeu consultar el document aquí.