arxiu en pdf
FÓRMULES COMENÇAMENT CONTES
- Vet aquí que una vegada…
- Vet aquí que en aquell temps…
- Una vegada hi havia…
- Era una vegada…
- En un país molt llunyà hi havia…
- Diuen els llibres…
- Conten els vells…
- Conten els sabuts…
- Temps era temps quan els animals parlaven…
- Fa molts, molts anys…
- En una nit ben fosca…
- Un bon dia de bon matí…
- Això era una nit tant fosca com la gola d’un llop…
- Fa qui sap quants anys…
- Una vegada fa molts anys…
- Un conte us explicaré, tan bé com jo sabré; si l’escolteu el sentireu, qui no el sentirà no el sabrà.
- Això era i no era, i bon viatge faci la cadernera, per vosaltres un picotí i per a mi una quartera, del bon blat que es bat a l’era, i el bé que se’n vingui i el mal que se’n vagi, i qui bé faci que bé trobi i el dolent que mal hagi.
- De follies i de rondalles jo us en contaré un grapat, les unes seràn mentides, les altres seràn veritats.
- Això era i no era, i bon viatge faci la cadernera, per tu un almud, per jo una barcella.
- Això era i no era…Bon viatge faça la cadernera.
- Això era i no era, i si és cert bé i si no també.
- Vet aquí que en aquell temps que les bèsties parlaven i les persones callaven…
- Vet aquí que en aquell temps que els ocells tenien dents…
- Vet aquí que en aquell temps que les bèsties tenien dents…
- Vet aquí que en aquell temps dels catorze vents, que set eren bons i altres set dolents…
- L’any titurany…
- L’any tirolany…
- Vet aquí en aquell temps dels set estudiants que tres eren ases i quatre bergants…
- Vet aquí en aquell temps que els arbres cantaven i les unces es mesuraven…
- Hi hacia un reí que paraba faves i li quejen les babes dins un ribell…
- Vet aquí que en un poblet poblàs on tothom tenia nas…
- Escolteu bé això que us diré que si ho sé, tampoc no ho sé, i si bé mai no ha passat bé podría ser veritat.
- Rondalla ve, rondalla va, si no és mentida veritat serà.
- Vet aquí pels temps d’aquell rei que a qui sabia massa li feia llevar la pell.
FÓRMULES ACABAMENTS DE CONTES
- I van viure feliços tot menjant anissos, (i ens van donar molts anissos).
- I vet ací un gat, i vet ací un gos, i vet ací el conte fos; i vet ací un gos i vet ací un gat, i vet ací el conte acabat.
- El conte contat ja està acabat i per la xemeneia es puja al terrat. *I catacric, catacrac, el conte s’ha acabat.
- I catacric, catacrac, el conte s’ha acabat, i turururururururut la rabosa ha vingut i se l’ha emportat i ha passat per un forat i dintre se l’ha quedat.
- I quiquiriquic, el conte ja està enllestit, i cacaracac, el conte ja està acabat.
- I la rondalla és acabada amb un tall de cansalada, i aquí planten un soc per tornar-hi un altre cop.
- I aquest conte que ja he dit és per al més eixerit, i aquest conte que hem contat és per al més espavilat. I serà el més eixerit el que dirà primerquiquiriquic…
- I jo vaig venir per poder-t’ho dir i jo hi vaig anar per poder-t’ho explicar, perquè si no hagués vingut, no ho hauries sabut.
- I conte contat ja està acabat; si no és mentida serà veritat. I tot això és tant cert com que tot el que és madur no és verd; i tot aixó és tan segur com que tot el que és verd no és madur.
- I tot això és tan veritat com que la rondalla s’ha acabat. I si us ha agradat bé, i si no, també.
- I tot això és tan veritat com si no hagués passat.
- I tot això que us he explicat ha passat i no ha passat. Si no ha passat és mentida i si ha passat és veritat.
- Bé, i ara prou, que si us deia tot el que sé, un altre dia no us podria explicar res.
PÀGINES WEB PER OBTENIR RECURSOS:
Pàgines amb diferents recursos: contes per llegir, contes per escoltar, guiesde lectura, escriure, contes interactius…
- Racó de contes XTEC
- Una mar de contes
- Escriure contes i faules. Aplicació de Recursos al Currículum
- Com fer un bon conte
- Vols escriure un conte?
- Recursos lingüístics
- T’agradaria que tots poguéssim llegir el teu conte?
Recursos il·lustració
- Lletra capital:
- Text i imatge fan missatge:
- Exemples visuals: