Proposta Dia Escola per la Pau i la No Violència DENIP 2020/21

Us fem difusió de la proposta d’aquest curs del DENIP (Dia Escolar de la No Violència i la Pau).

Hem volgut reblar el clau al canvi que ja va començar fa dos cursos i vincular encara més aquesta activitat amb l’art i la formació artística i plàstica. Com ja us deveu imaginar aquest curs no ens podrem trobar tots els centres participants per compartir d’una jornada plegats, per aquest motiu hem ideat  una proposta que malgrat no ens podem trobar “en persona” si que ens permetrà compartir un espai conjunt, un espai artístic en el que tot l’alumnat s’hi veurà reflectit amb la creació que presenti.

És per això que, a més dels materials per la reflexió de que ja disposeu i que us proposem usar en tutoria, aquest curs volem fer una activitat col·laborativa entre les diferents escoles per elaborar una “obra artística”.

Per fer aquesta activitat comptarem amb el suport del Servei d’Educació de l’Ajuntament i la col·laboració de Glòria Vives, il·lustradora i artista plàstica, que ja ha fet algunes activitats amb el Serveis Educatius.

S’organitzarà una trobada virtual de 2’5 hores (principis de gener) amb les mestres dels centres participants on es farà una introducció teòrica sobre el treball de l’art a les aules, una petita explicació de diverses tècniques artístiques i finalment, una proposta pràctica per realitzar amb l’alumnat.

La idea és que posteriorment realitzeu aquesta proposta amb els alumnes al centre amb un suport que proporcionarà l’organització.

Les obres creades per l’alumnat es recolliran per unir-les en una obra comuna que serà exposada a la ciutat en un lloc encara per determinar (en funció dels centres inscrits i de la grandària de l’obra) el dia del DENIP, aquest curs se celebrarà el divendres 29 de gener.

A més de la sessió comuna els centres comptaran amb el suport de la formadora pels temes artístics i del CRP per la logística i gestió del material.

Recordeu que aquesta activitat està pensada per alumnes de 4rt i 5è.

Els alumnes també participaran en l’elaboració del Manifest per la Pau a través d’un formulari senzill i també tindran a la seva disposició el Swing per la Pau que s’ha cantat en les trobades anteriors per poder-ho cantar aquest dia.

Res més, no dubteu en contestar-no a aquest correu si teniu algun dubte i us encoratgem a inscriure-us en aquest formulari fins el 20 de novembre (una inscripció per grup-aula que participi).

Salutacions

Comissió organitzadora DENIP