25ª Setmana de la Ciència del 14 al 29 de novembre

La 25 edició de la Setmana de la Ciència a Badalona es posa en marxa!

La Setmana de la Ciència 2020 a Badalona es fa del 14 al 29 de novembre amb un conjunt d’activitats que són preludi de les XXXV Jornades Científiques d’Ensenyament Secundari i del VII Congrés de Ciència d’Educació Infantil i Primària de Badalona que es faran al llarg d’aquest curs 2020-21.

Aquestes són les activitats programades, en les quals hi participa l’alumnat de secundària de diversos centres educatius de la ciutat:

CONFERÈNCIES

18 de novembre Dia de la ciència en primera persona

Activitat, en format telemàtic, adreçada a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO

Hi participen els Instituts: Isaac Albèniz, Júlia Minguell, La Llauna i Pompeu Fabra.

-Intel·ligència Artificial, a càrrec d’Armand Vilalta (BSC), de 9.15 a 10.15 h

– Epidemiologia, a càrrec de Natàlia Rodríguez (ISGlobal), de 10.30 a 11.30 h

– Genètica, a càrrec de Gemma Marfany (UB), d’11.45 a 12.45 h

– Sostenibilitat, a càrrec de Sílvia Lacorte (IDAEA CSIC), de 13 a 14 h

Museu de Badalona

Ossos que parlen. Una aproximació de l’antropologia forense a l’aula des d’una perspectiva didàctica.

Conferència adreçada a l’alumnat d’ESO, a càrrec d’Esther Espejo, llicenciada en Història de l’Art i tècnica del Museu de Badalona.

Accessible des del 18 de novembre a: https://www.museudebadalona.cat/

ACTIVITATS I TALLERS PER A INFANTS I FAMÍLIES A LES BIBLIOTEQUES

Dijous 12 de novembre, a les 18 h

Biblioteca Sant Roc

Bibliolab Creació d’històries amb Lego de Gianni Rodari, a càrrec ed Edukem-nos

Fem volar la imaginació amb les històries de Gianni Rodari. Creem una història amb Lego a partir d’un dels contes explicats i coneixem la tècnica stop-motion.
Es treballen les habilitats tecnològiques, d’alfabetització, la millora de l’escriptura i la lectura, i els hàbits de comunicació.

Activitat adreçada a infants a partir de 6 anys. Cal inscripció prèvia.