La reflexió sobre l’oci nocturn centrarà la XVII Jornada d’Alumnes de Badalona

La trobada tindrà lloc el pròxim divendres 4 a partir de les 9 hores al Centre Cívic Can Cabanyes

Es tracta d’un espai obert a tot l’alumnat dels instituts públics on es treballen temes d’interès juvenil per tal d’acostar-se a la realitat específica dels estudiants de la ciutat
El pròxim divendres 4 de maig, a partir de les 9 hores, tindrà lloc al Centre Cívic de Can Cabanyes la XVII Jornada d’Alumnes de Badalona, organitzada pel Departament de Joventut en el marc del programa PIDCES (Programa d’ Informació i Dinamització als Centres d’Ensenyament Secundari). L’edició d’aquest any porta per nom ‘Fes-ta’ la nit : salut, oci i diversió i busca obrir un espai de reflexió sobre l’oci nocturn, l’ús i/o abús de drogues des d’una perspectiva de consum responsable i de reducció de riscos; sobre la violència sexista en contextos i escenaris festius; sobre els i les joves com a protagonistes i consumidors d’oci (oci participatiu, oci inclusiu, oci responsable) i sobre l’ús dels espais públics.
La jornada es dividirà en tres xerrades-taller que contextualitzaran el debat de l’oci en els àmbits de la salut, la seguretat, la joventut, la participació i el gènere. A partir de la veu dels joves i a través de dinàmiques participatives, es pretén crear un espai de trobada comú i de reflexió on es parli de les seves pròpies vivències, de les seves percepcions i del que desitjarien en un futur en relació a les temàtiques tractades.
La Jornada d’Alumnes de Badalona és un espai obert a tot l’alumnat dels diferents instituts públics on es treballen temes d’interès juvenil per tal d’acostar-se a la realitat específica dels estudiants de la ciutat. La jornada està destina principalment a joves de tercer i quart d’ESO i 1r de Batxillerat, majoritàriament delegats i delegades i sotsdelegats i sotsdelegades, que hi assisteixen com a representants de l’aula i portaveus de la resta de joves de les seves classes.
La jornada tindrà la següent programació:
– 8.30 h: Rebuda i entrega de material
– 9.00 h: Presentació de la Jornada
– 9.30 h: Dinàmica “ Esculpint la nit”, a càrrec de l’equip PIDCES
– 10.00 h: Tallers i xerrades:
– 11.00 h: Esmorzar + Pausa
– 11.30 h: Tallers i xerrades